Op 18 en 19 september verzorgde Bliqsem 2 inspiratiesessies voor studenten van Fontys van het Ondernemerslab.
Tijdens een korte interactieve sessie deelden Ralf Fleuren en Rob Daamen inzichten vanuit de praktijk van start-ups en scale-ups op het gebied van interne- en externe communicatie. De studenten werken in deze periode aan het opzetten van een echte eigen onderneming in de ondernemende en innovatieve Brainport regio en werden geïnspireerd met praktijkvoorbeelden.

Bliqsem deelde enkele basisprincipes van goede interne- en externe communicatie. “Iedereen is je ambassadeur, zorg dat je zo vroeg mogelijk mensen betrekt bij het opzetten van je bedrijf, door veel externe communicatie”, gaf Ralf Fleuren aan over de rol van communicatie bij zo’n startende onderneming.

“Ondernemen is net als een relatie. Zorg dat je meer geeft dan dat je neemt. Help mensen, geef advies, vraag kritiek en deel je mening”, aldus Rob Daamen. “Onderhoudt een goede relatie met alle stakeholders van je bedrijf en breidt je netwerk elke dag uit.”

Het Ondernemerslab is een initiatief van de opleiding Ondernemerschap & Retail Management van Fontys Hogeschool Marketing & Management uit Eindhoven.