+31 6 34417041 ralf@bliqsem.nl
“We maken de wereld beter door te investeren in talent” aldus Remco Kuipéri van Rabobank Eindhoven-Veldhoven tijdens de finale van Fontys Best Business 2016.

 

VisualRemcoKuiperi

 

Op 5 januari 2016 vond de 8e editie van Fontys Best Business plaats, een jaarlijks evenement waarbij eerstejaars Fontysstudenten hun businessplan pitchen voor een deskundige jury van bankiers, accountants, ondernemers, docenten en studenten. Het bijzondere is dat de studenten pas 3 maanden met de studie bezig zijn en nu al voor de leeuwen worden gegooid door te pitchen voor een jury van zwaargewichten uit de praktijk. Die op hun beurt weer genieten van het jonge talent dat vol enthousiasme op het podium staat te pitchen.

 

Het evenement is acht jaar geleden opgezet door Ralf Fleuren en Ingrid Noordman om studenten meer uit te dagen tijdens de studie. Het evenement is niet verplicht voor de eerstejaarsstudenten en er doen meestal tussen de 60 en 120 studenten mee. Het bedrijfsleven en ondernemers doet graag mee aan het evenement om te zien hoe het jonge talent omgaat met de uitdagingen van morgen. Hoofdsponsor Rabobank Eindhoven-Veldhoven stelt de eerste en tweede prijs ter beschikking van €1000,- en €500,- en onderzoeksbureau Markteffect stelt de derde prijs van €250,- ter beschikking.

 

Dit jaar deden 70 studenten mee en kwamen er veel bijzondere ideeën voorbij tijdens de pitches. Ralf Fleuren zat zelf in de jury en zag het jonge talent er vanaf spatten.”Ik was erg verrast door de innovatieve ideeën en de manier waarop deze studenten ze naar voren brachten. Vaak heel mooi gevisualiseerd in plaatjes en je kon als jury echt voor je zien hoe het product of de dienst in het echt zou werken.”.
 De winnende groep kreeg dus €1000,- van de Rabobank en had een cocktailmachine voor de horeca bedacht, onder de naam Cocktailizer. Het enthousiasme spatte er vanaf tijdens de pitches, een genot om naar te kijken en luisteren.
Vaardigheden

,

Gepubliceerd op

7 januari 2016