“We maken de wereld beter door te investeren in talent” aldus Remco Kuipéri van Rabobank Eindhoven-Veldhoven tijdens de finale van Fontys Best Business 2016.
VisualRemcoKuiperi
Op 5 januari 2016 vond de 8e editie van Fontys Best Business plaats. Een jaarlijks evenement waarbij eerstejaars Fontysstudenten hun businessplan pitchen voor een deskundige jury van bankiers, accountants, ondernemers, docenten en studenten. Het bijzondere is, dat de studenten pas 3 maanden met de studie bezig zijn en nu al voor de leeuwen worden gegooid door te pitchen voor een jury van zwaargewichten uit de praktijk. Jury die op hun beurt weer geniet van het jonge talent dat vol enthousiasme op het podium staat te pitchen.
Het evenement is acht jaar geleden opgezet door Ralf Fleuren en Ingrid Noordman om studenten meer uit te dagen tijdens hun studie. Het evenement is niet verplicht voor de eerstejaarsstudenten en er doen meestal tussen de 60 en 120 studenten mee. Bedrijfsleven en ondernemers doen graag mee aan het evenement om te zien hoe het jonge talent omgaat met de uitdagingen van morgen. Hoofdsponsor Rabobank Eindhoven-Veldhoven stelt de eerste en tweede prijs ter beschikking van €1000,- en €500,- en de derde prijs van €250,- wordt ter beschikking gesteld door onderzoeksbureau Markteffect.
Dit jaar deden 70 studenten mee en kwamen er veel bijzondere ideeën voorbij tijdens de pitches. Ralf Fleuren zat zelf in de jury en zag het jonge talent ervan af spatten.”Ik was erg verrast door de innovatieve ideeën en de manier waarop de studenten hun ideeën naar voren brachten. Vaak heel mooi gevisualiseerd in plaatjes, waardoor je als jury echt voor je kon zien hoe het product of de dienst in het echt zou werken.”.
De winnende groep kreeg dus €1000,- van de Rabobank en had een cocktailmachine voor de horeca bedacht, onder de naam Cocktailizer. Het enthousiasme spatte ervan af tijdens de pitches, een genot om naar te kijken en luisteren.