+31 6 34417041 ralf@bliqsem.nl

Vrijwilligers werven in vier stappen

Workshop vrijwilligersmarketing om succesvol meer nieuwe vrijwilligers te werven.

Neem nu contact op

Leer slimme marketingtechnieken te gebruiken om snel meer vrijwilligers te werven – en te behouden. 

Waarom een workshop vrijwilligers-marketing?

Vrijwilligers werven is niet makkelijk! Vaak heb je alles al geprobeerd: advertenties plaatsen, social media, lokale media inschakelen. En toch komen er te weinig vrijwilligers af op je vacatures. Hoe kun je potentiële vrijwilligers dan wel bereiken? Hoe kom je in beeld bij nieuwe doelgroepen? En hoe overtuig je mensen zich in te zetten voor je organisatie?

Effectief werven kun je leren
Vrijwilligers moeten zich committeren aan je organisatie. Dat vergt vaak nét even wat meer overtuigingskracht. Net even een andere insteek dan je misschien gewend bent. In de workshop vrijwilligersmarketing leer je daarom een effectief marketingplan opzetten en uitvoeren, speciaal voor het werven van vrijwilligers. Praktisch en effectief.

Inspiratie

Leer van goede voorbeelden uit de praktijk om nieuwe ideeën én motivatie te krijgen.

!

Direct toepasbaar

Je kunt meteen aan de slag met het werven van nieuwe vrijwilligers voor jouw organisatie of vereniging!

w

Leer van elkaar

De interactieve groepsworkshop helpt om samen met collega’s de methodiek te leren en van elkaar te leren.

Nieuwe doelgroepen

Het slimme marketingplan helpt om nieuwe doelgroepen te overtuigen zich in te zetten als vrijwilliger.

Over de workshop

Workshop Vrijwilligersmarketing

Een ervaren trainer van Bliqsem verzorgt een workshop Vrijwilligersmarketing waarin mensen worden getraind in het werven van vrijwilligers met slimme marketingmiddelen. Via een gestructureerde vierstappenmethode raak je vertrouwd met een praktische en effectieve manier van werven.

Programma workshop

De workshop duurt meestal 2 tot 2,5 uur en bestaat uit:

1. Interactieve uitleg van de vierstappenmethode van vrijwilligersmarketing met voorbeelden uit de praktijk.

2. Opdracht toepassing methode op praktijkcasus relevant voor de groep

3. Feedback van trainer en andere deelnemers op opdracht

4. Uitreiken werkboek en checklist

5. Uitreiken ‘huiswerkopdracht’

Optioneel: terugkomworkshop waarin we het uitgewerkte marketingplan bespreken  met feedback trainer en andere deelnemers.

Ook online trainingen

  • HD webcam
  • Professionele verlichting met ring light
  • Glasvezel internetverbinding
  • Teams / Zoom / Google Meet / WebEx
  • Second en third screen (chat)
  • Online breakouts
  • 100+ online trainingen gegeven – net zo interactief als een fysieke training

Wie we zijn

Wij zijn Bliqsem. Wij helpen ondernemers en organisaties meer succes te boeken door middel van kortdurende trainingen en zakelijke workshops op het gebied van communicatie. Interactief en to the point, met echte voorbeelden en ervaringen uit de praktijk.  

Dat werkt het best.

bliqsem logo

Onze opdrachtgevers bestaan uit

Reviews

”Mijn ervaring met Ralf was super positief! Hij denkt goed mee aan de insteek en opzet van de pitch training en is erg flexibel in de planning! Ik zou deze training zeker aanraden !”

Manouk van Dam

Henkel Benelux B.V.

”Ons verkoopteam is ervan overtuigd dat door deze pitchtraining van Bliqsem, ons “verhaal” naar de klant nog beter is. We hebben geleerd dat we in een korte tijd heel veel kunnen vertellen wat de klant aanspreekt, en waarmee we het ,persoonlijke, onderscheid kunnen blijven maken. Dit onder de zeer enthousiaste en kundige leiding van Ralf en Rob van Bliqsem !!”

Patrick Theben Terville

Salesmanager EromesMarko

Deelnemers aan trainingen en workshops

Workshop vrijwilligersmarketing organiseren?

Neem gerust even contact op of vul het formulier in en ontvang binnen 24 uur een reactie in je mailbox. 

Contact workshop vrijwilligersmarketing

7 + 4 =

6 marketingtips om nieuwe vrijwilligers te werven

6 marketingtips om nieuwe vrijwilligers te werven

Vrijwilligers werven kent veel valkuilen en obstakels. Waar zitten de vrijwilligers die je nodig hebt? Hoe benader je potentiële vrijwilligers? Hoe motiveer je nieuwe mensen om vrijwilliger te worden? Hoe kun je überhaupt vrijwilligers werven? Het is een bekend...