Vrijwilligers werven in vier stappen

Workshop vrijwilligersmarketing om succesvol meer nieuwe vrijwilligers te werven.

Leer slimme marketingtechnieken te gebruiken om snel meer vrijwilligers te werven – en te behouden. 

Waarom een workshop vrijwilligersmarketing?

Vrijwilligers werven is niet makkelijk! Vaak heb je alles al geprobeerd: advertenties plaatsen, social media, lokale media inschakelen. En toch komen er te weinig vrijwilligers af op je vacatures. Hoe kun je potentiële vrijwilligers dan wel bereiken? Hoe kom je in beeld bij nieuwe doelgroepen? En hoe overtuig je mensen zich in te zetten voor je organisatie?

Effectief werven kun je leren

Vrijwilligers moeten zich committeren aan je organisatie. Dat vergt vaak nét even wat meer overtuigingskracht. Net even een andere insteek dan je misschien gewend bent. In de workshop vrijwilligersmarketing leer je daarom een effectief marketingplan opzetten en uitvoeren, speciaal voor het werven van vrijwilligers. Praktisch en effectief.

Inspiratie

Leer van goede voorbeelden uit de praktijk om nieuwe ideeën én motivatie te krijgen.

Leer van elkaar

De interactieve groepsworkshop helpt om samen met collega's de methodiek te leren en van elkaar te leren.

Direct toepasbaar

De inzichten uit de workshop zijn direct toepasbaar. Je kunt dus meteen aan de slag met het werven van nieuwe vrijwilligers voor jouw organisatie of vereniging!

Nieuwe doelgroepen

Het slimme marketingplan helpt om nieuwe doelgroepen te overtuigen zich in te zetten als vrijwilliger.

Over de workshop

Workshop Vrijwilligersmarketing

Ralf Fleuren van Bliqsem verzorgt een workshop Vrijwilligersmarketing waarin mensen worden getraind in het werven van vrijwilligers met slimme marketingmiddelen. Via een gestructureerde vierstappenmethode raak je vertrouwd met een praktische en effectieve manier van werven.

Programma workshop

De workshop duurt meestal 2 tot 2,5 uur en bestaat uit:

1. Interactieve uitleg van de vierstappenmethode van vrijwilligersmarketing met voorbeelden uit de praktijk.

2. Opdracht toepassing methode op praktijkcasus relevant voor de groep

3. Feedback van trainer en andere deelnemers op opdracht

4. Uitreiken werkboek en checklist

5. Uitreiken ‘huiswerkopdracht’

Optioneel: terugkomworkshop waarin we het uitgewerkte marketingplan bespreken  met feedback trainer en andere deelnemers.

Over trainer Ralf Fleuren (LinkedIn)

Ralf Fleuren is opgeleid als marketeer aan Fontys Hogescholen en Universiteit van Tilburg. Hij heeft na zijn afstuderen gewerkt in de verkoop, marketing en als marketingdocent bij Fontys. Sinds 2013 is hij zelfstandig marketingadviseur en -trainer voor diverse organisaties en bedrijven. Ralf weet kennis te combineren met praktijk door zijn eigen ervaring en interactieve manier van workshops geven. Hij neemt de deelnemers mee door ze actief te laten meedoen en ook hun eigen ervaringen te delen.

Ralf is zelf actief als vrijwilliger in het buurtpreventieteam in zijn woonplaats Helmond, als bestuurslid van ondernemerscoöperatie Founded By All in Eindhoven en als initiatiefnemer van Stadsboerderij Brandevoort. 

Neem bij vragen gerust contact op of vraag direct een offerte aan.
0492 – 313 003 of ralf@bliqsem.nl
 

Bliqsem heeft trainingen verzorgd voor onder andere:

                            

Meer weten over de methodiek? Lees de blog!

Blog ‘Vrijwilligers werven met slimme marketing in 4 stappen’

Lees onze blog met tips en inspiratie om in 4 stappen door middel van slimme marketing meer vrijwilligers te werven. Tijdens de workshop wordt deze inhoud behandeld en gaan deelnemers zelf aan de slag hiermee.

Lees de blog over vrijwilligers werven

Workshop vrijwilligersmarketing organiseren?

Wil jij een workshop vrijwilligersmarketing organiseren? Vraag dan een offerte aan of neem contact op.

Vul hieronder uw gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met u op om uw vraag te bespreken.
Mocht u eerder antwoord nodig hebben, bel dan 0492 – 313 003 of mail ralf@bliqsem.nl

Bliqsem
Vlamovenweg 2
5708 JV Helmond

Contact:
0492 – 313 003
office@bliqsem.nl